الخارجية: اتفاقية السلام المصرية الإسرائيلية مستقرة والطرفان ملتزمان بها الهلال الأحمر المصري: نراجع شاحنات مساعدات غزة للتأكد من خلوها من أسلحة أو مخدرات أو غيرهما الخارجية: اتصالات مكثفة للتأكيد على رفض مصر لأي محاولة لاقتحام لرفح الفلسطينية بريا الرئيس السيسي يعلن انطلاق البطولة العربية العسكرية للفروسية بحضور الرئيس السيسى.. انطلاق بطولة الفروسية بعرض الموسيقى العسكرية بدء فعاليات افتتاح البطولة العربية العسكرية للفروسية بحضور الرئيس السيسي رئيس الوزراء: مصر تدعم جهود استضافة البحرين القمة العربية 33 فى مايو الزمالك يصدر بيانا بشأن إيقاف القيد بسبب مستحقات خالد بو طيب الرئيس السيسي يشدد على ضرورة وقف الحرب ويحذر من أي عمليات عسكرية في رفح الفلسطينية وزيرة التخطيط: الخطة تستهدف توسيع الحماية الاجتماعية والتعليم والصحة أولوية المحكمة الرياضية الدولية تخطر الجبلاية والزمالك يإيقاف القيد مجلس الوزراء يُصدر قرارات جديدة بشأن صفقة «رأس الحكمة»
رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرإلهام شرشر

فن

عمرو محمود ياسين يرد على اتهامات سرقته لسيناريوهات أعماله

عمرو محمود باسين
عمرو محمود باسين

أعرب الفنان والسيناريست عمرو محمود ياسين، عن انزعاجه بالشائعات التي يطلقها البعض عليه بخصوص سيناريوهات أعماله الفنية، والإدعاء بأنه لم يكتب مسلسلاته بذاته.

ورد "ياسين"، على هذه الشائعات قائلا في تصريحات له: "إيه المانع إني أنا تحديدا أكون اللي بكتب؟ مش متعلم مثلا؟؟ عندي تأخر عقلي؟ و ليه اللي بيكتب لي مش بيقول إنه لا ده مش عمرو اللي بيكتب ده أنا اللي بكتب وياخد أجري و ياخد الجوايز".

وتابع عمرو ياسين: "عارف إيه اللي قاهر البعض هو أنه إزاي أنا بكتب في كل الأنواع، ازاي بكتب في الرعب و الساسبنس والاجتماعي والرومانسي واللايت، بس أهي من عند ربنا و الله، الحمدلله اللي شاهدين على شغلي ناس كتير وعارفين إني الحمد لله بكتب شغلي بإيدي وبدماغي ومحدش له فضل عليا في ده غير ربنا، وأي حد بيطلع عليا الكلام ده ربنا يسامحه ويهديه ويلاقي حاجة يعملها بدل السواد اللي هو فيه والكلام ده هيكون دافع ليا باذن الله إني أعمل شغل أحسن وأحسن".

يذكر أن آخر أعمال عمرو محمود ياسين مسلسل"نصيبي وقسمتك3" المقرر عرضة بداية الشهر المقبل.