الزمان
رئيس الاتحاد العربي للنقل: بدء تشغيل خدمة جديدة لزوار مهرجان العلمين برامج أكاديمية متميزة (خاصة) بمصروفات لمرحلة البكالوريوس بكلية العلوم جامعة أسوان محافظ القليوبية يتفقد محطات تموين السيارات ببنها وحي شرق وحي غرب شبرا الخيمة.. عقب تحريك أسعار الوقود ضبط 3 عناصر إجرامية بالإسكندرية والقليوبية بحوزتهم كميات من المواد والأقراص المخدرة .. تقدر قيمتها المالية بـ2مليون جنيه 55 لاعبا ولاعبة يمثلون مصر في بارالمبياد باريس 3 ظواهر جوية وأمطار رعدية.. بيان مهم من الأرصاد بشأن طقس الأيام المقبلة بمشاركة محمد صلاح.. مواعيد مباريات ليفربول في الجولة التحضيرية استعدادا للموسم الجديد الشركة المتحدة تطلق اسم أحمد رفعت على إحدى فرق برنامج «كابيتانو مصر» السعيد : زيادة المحروقات سيحرق جيوب المصريين، ويشعل التضخم، ويزيد نسب الفقر سؤال وجواب.. كل ما تريد معرفته عن اختبارات القدرات 2024 سحب إسناد مشروع دار الأمل لرعاية المسنين من جمعية الأسرة والطفولة بالسويس وزير الأوقاف: الانتماء للوطن دين في رقابنا.. والمتنصل منه إنسان رديء الطبع مظلم العقل
رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرإلهام شرشر

أخبار

الرئيس السيسي: بنعمل محور موازي لصلاح سالم يوصل القاهرة الجديدة مباشرة

تحدث الرئيس عبد الفتاح السيسي، عن محور جديد يتم تنفيذه يسهل حركة المواطنين فى الوصول إلى القاهرة الجديدة بداية من كوبرى السيدة عائشة، حيث إنه مواز لطريق صلاح سالم.

وقال الرئيس السيسي، خلال كلمته على هامش تفقد الأعمال الإنشائية لتطوير عدد من الطرق والمحاور بالقاهرة الكبري: "المحور ده موازي لطريق صلاح سالم يا جماعة، يعنى أنا النهارده علشان أخليك تطلع على كوبرى السيدة عائشة على القلعة وتروح داخل على صلاح سالم للآخر أو تخش على طريق السكة البيضا، أنا عملت محور جديد أخليك تدخل منه لغاية القاهرة الجديدة من المحور ده".

وتابع الرئيس السيسي: "ده حاجة تانية خالص وإضافته وتيسيره الحركة بشكل مسبوق، والكلام ده بيتعمل بتكاليف كبيرة، ولكن بيسهل الحركة ويوفر الوقود ويوفر فرص ويساهم فى القضاء على التلوث، هتلاقى أراضى هنا غير متاحة بقت متاحة وممكن نعمل خدمات للناس اللى موجودة، زى طريق الكورنيش قولت لهم وسعوا على الناس واعملوا كورنيش جميل لإسعاد الناس فى المقطم، عايزين ننجز، واعرضوا عليا تخطيط شارع 9".

click here click here click here nawy nawy nawy