رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرإلهام شرشر

فن

سرقة لحن أغنية ”أنا لو أزيته” لحماقي والملحن يعلق : مفيش أي رقابة

استاء الملحن محمد يحيى من سرقة احد الحان أغانيه الذي قدمها مع النجم محمد حماقي منذ سنوات وحققت نجاح كبير، وهي أغنية أنا لو أزيته، حيث قدم نفس اللحن المطرب كريم كرستيانو في اغنية شارع الحياة مش هو هو، الذي طرحها منذ يومين وتصدرت التريند، وعلق الملحن محمد يحيى علي صفحة التواصل الاجتماعي الفيس بوك قائلا : يعني سرقه علني كده للحن انا عامله لحماقي انا لو ازيته من سنين وكلام مفيش مستوي متدني اسواء من كده، وعادي ويطلع ترند رقم واحد يوتيوب ومفيش اي رقابه لحقوق الناس ايه ده يا جماعه مين دول اساسا، وايه علاقتهم بالمزيكا اصلا، واصلا طلع كمان واحد اسمو عصام صاصا سارق اللحن.

وأضاف برضو العجيب ان فيه واحد كاتب لده تعليق بيقولوا انت سارق اللحن من عصام صاصا.


وتصدر مؤخرا اسم المطرب كريم كريستيانو، تريند مؤشرات البحث خلال الساعات القليلة الماضية، بعد طرح أحدث أعماله الغنائية «شارع الحياة هو هو».

وحققت أغنية «شارع الحياة هو هو» اكتر من نصف مليون مشاهدة، وذلك في اقل من 24 ساعة منذ طرحها عبر موقع الفيديوهات الشهير «يوتيوب»، كما استحوذت على المركز الخامس في الأغاني المطروحة بقائمة تريند يوتيوب الموسيقى.

كلمات أغنية «شارع الحياة هو هو» لـ كريم كريستيانو
حزني انتصر.. قلبي انكسر على قلبي أنا زعلان

تاهت ملامحي ووشي من كتر الزعل بهتان

الكل خاني وصاحبتي خانتنى هيا كمان

الدنيا جايه عليا بس أنا أدها وأدود

زي الجبل واقف ولسه حيلي مشد


https://youtu.be/M9i_1-X9TJ0?si=cqayqGDF1g7KQkUr

يذكر أن الملحن محمد يحيى تعاون في مشواره الغنائى مع كبار النجوم منهم الهضبة عمرو دياب وحماقي وتامر حسنى واليسا ونانسي عجرم وجورج وسوف ولطيفة وغيرهم.