وزير الكهرباء: التوسع فى تركيب العدادات للحد من وصلات الخلسة وزير المالية: متوسط ضريبة التجارة الإلكترونية يصل لـ300 مليون جنيه شهريًا وزير المالية: موقفنا سليم بشأن السحب على المكشوف من المركزي.. وأحيانا يحدث تجاوز الرئيس السيسي يوجه بتوفير منتجات زراعية عالية الجودة بأسعار مناسبة للمواطنين وزير الرياضة يحدد موقف صلاح من المشاركة مع المنتخب ومفاجأة للعميد رئيس الزمالك على رأس الحاضرين لحفل تأبين العامري فاروق في النادي الأهلي سفير مصر في تونس يستقبل بعثة منتخب جمباز الترامبولين ضبط 8 طن أسمدة زراعية و 250 عبوة مبيدات وكمية من المواد الغذائية منتهية الصلاحية بالبحيرة مواصلة الجهود الأمنية لتحقيق الأمن ومواجهة كافة أشكال الخروج عن القانون النائب محمد السلاب يوجه أسئلة للحكومة بشأن دعم الصادرات وخطة الاستثمارات بالحساب الختامي النائب أحمد الشرقاوى بمناقشات الحساب الختامى: وزير المالية هو الأشطر في طحن المواطن المصرى النواب يوافق على الحساب الختامى لموازنة 2022-2023 رغم الانتقادات الحادة للحكومة ويرفع الجلسات لـ 19مايو
رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرإلهام شرشر

فن

جميلة عزيز: مبشجعش حد يشتكي على التيك توك الشكوى لغير الله مذلة

أكدت الفنانة جميلة عزيز، أنها لا تفضل الظهور على مواقع التواصل الاجتماعي خاصة منصة تيك توك، وبجانب الكشف عن أنها لا تتابع الأعمال الدرامية بشهر رمضان.

وقالت جميلة عزيز، في لقائها مع الإعلامية إنجي هشام، في برنامج "المنسي" المذاع عبر شاشة قناة "هي": السوشيال ميديا مش ميولي، أنا أقعد أقرأ كتاب وأعمل حاجة تفيدني، والسوشيال ميديا مش هتفيدني في حاجة، والفنانين اللي بيطلعوا على السوشيال ميديا دي حرية شخصية، والتيك توك مش هيفيدني بحاجة.

وتابعت: التيك توك بيقضوا بيه الوقت، وشايفة فيه حتة فن، ولكن من وجهة نظري الفن قدام الكاميرا، والفنانين مفتقدين الحتة دي لأنهم مفيش فرصة يمثلوا قدام الكاميرا فابيعملوا ده على التيك توك حبًا في الفن، علشان عايزين الناس تحس بيهم وأن هما موجودين، وأنا مبلومش عليهم.

وأضافت: أنا مش مع الشخصية اللي تطلع تشتكي على التيك توك، الشكوى لغير الله مذلة، وربنا هيرزقك ومحتاجة صبر وإرادة، والفنان المفروض يكون عنده مهنة تاني، علشان يتسند عليها وقت ما يحصل له أزمة، والمفروض يكون عنده مهنة تانية.

واستكملت: الفن لو مفضلتيش تسعي فيه وتحاربي وتثبتي وجودك هتتنسي، علشان كده قالوا الفن مالوش أمان، لازم تثبتي وجودك لغاية آخر يوم في عمرك.

وأردفت: السعي ممكن يكون بالعلاقات الاجتماعية والاتصالات وود مع حد وتباركي لحد، ويبقى في مناقشة حرة لكن منقولش إحنا عايزين نشتغل اللي بنكلمه بيبقى فاهم اللي بين السطور.

وأوضحت جميلة عزيز، أنها لا تتابع الأعمال الدرامية في رمضان، قائلة: أنا مشغولة حاليًا بمذاركرة ودراسات، وصلاة التراويح والقرآن وبعد رمضان إن شاء الله هنتابع مسلسلات بدون إعلانات، ده شهر عبادة.

وبرنامج المنسي، من تقديم الإعلامية إنجي هشام على شاشة قنا هي، ويُعرض يوميًا في تمام الساعة العاشرة مساءا، طوال شهر رمضان، ويحل عدد من نجوم الفن ضيوفًا على برنامج المنسي، للحديث عن بدياتهم وتفاصيل مشوارهم وتفاصيل التحديات التي واجهتهم على مدار مشوارهم الفني.

https://youtu.be/n_VZMHotmPo?si=6ucPw3D-6rc5G7V_
https://youtu.be/DkwcdycDlYE?si=SQvKxXPT8zAt1ypi