الخارجية: اتفاقية السلام المصرية الإسرائيلية مستقرة والطرفان ملتزمان بها الهلال الأحمر المصري: نراجع شاحنات مساعدات غزة للتأكد من خلوها من أسلحة أو مخدرات أو غيرهما الخارجية: اتصالات مكثفة للتأكيد على رفض مصر لأي محاولة لاقتحام لرفح الفلسطينية بريا الرئيس السيسي يعلن انطلاق البطولة العربية العسكرية للفروسية بحضور الرئيس السيسى.. انطلاق بطولة الفروسية بعرض الموسيقى العسكرية بدء فعاليات افتتاح البطولة العربية العسكرية للفروسية بحضور الرئيس السيسي رئيس الوزراء: مصر تدعم جهود استضافة البحرين القمة العربية 33 فى مايو الزمالك يصدر بيانا بشأن إيقاف القيد بسبب مستحقات خالد بو طيب الرئيس السيسي يشدد على ضرورة وقف الحرب ويحذر من أي عمليات عسكرية في رفح الفلسطينية وزيرة التخطيط: الخطة تستهدف توسيع الحماية الاجتماعية والتعليم والصحة أولوية المحكمة الرياضية الدولية تخطر الجبلاية والزمالك يإيقاف القيد مجلس الوزراء يُصدر قرارات جديدة بشأن صفقة «رأس الحكمة»
رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرإلهام شرشر

فن

بعد وفاة هيثم زكي.. هنا الزاهد توجه رسالة لجمهورها

وجهت الفنانة الشابة هنا الزاهد رسالة خاصة عبر صفحتها بموقع فيسبوك عقب وفاة الفنان هيثم أحمد زكى، مطالبة الجميع بالكشف عن حبهم للمحيطين قبل فوات الأوان.

وقالت هنا الزاهد: الناس كلها بتموت ورا بعض وناس عمرك ماتتوقع أنها هيحصلها حاجة.. الحياه دي بجد تخوف حاول تبقى على قد ماتقدر مع الناس اللي بتحبهم ولو بتحب حد قولوا بحبك الحياه مبتستناش زعلان من حد صالحوا الحياه دي دقايق عايشنها وماشيين كلنا ف عشها مبسوط متجيش على نفسك عشان حد، مضايق من حاجة قولها علطول.


وأضافت هنا الزاهد: متشلش الهم.. عايز تبعد عن حد ابعد المهم سعادتك و حياتك تبقى في سلام. متتأخروش في السوال على بعض و كفاية انتقادات وكلام سلبي لبعض الواحد مبقاش ناقص اي انتقاد، حبو نفسكوا اوي وابسطوها بأقل حاجة دايما خليك مع الناس الايجابية اللي بيخلوك ايجابي زيهم وابعد عن الناس السلبية. حبوا اهلكوا اوي لان انتو من غيرهم ولا حاجة لان دول اكتر ناس هيحبوك و هيخافوا عليك في حياتك. واحمد ربنا علطول ان اهلك عايشين و بصحة، احمد ربنا انك بصحة، فمتجوش على صحتكوا عشان حد حتى لو بتحبوا الدنيا مش دايمة لحد! عيشها مبسوط . ربنا يرحم كل اللي راحوا و يرحمنا.